Basisschool Frankendael

Basisschool Frankendael is een dynamische, ondernemende basisschool waar kinderen zich gemotiveerd ontwikkelen en het beste in zichzelf naar boven halen. Naast het reguliere onderwijs bieden we veel extra’s, zoals naschoolse activiteiten voor brede talentontwikkeling. Hierbij staat de lol van samen kunnen werken aan je eigen interesses en ontwikkeling centraal.

De Frankendael is gevestigd in een mooi statig gebouw aan de Hogeweg.

Locatie Hogeweg

Onze school aan de Hogeweg ligt in de noordwesthoek van de Watergraafsmeer tegen de Linnaeuskade aan.

Dit gebouw is meer dan honderd jaar oud en kent een rijke historie en goed geschikt is voor hedendaags onderwijs.

Het gebouw is voorzien van een nieuw ventilatiesysteem in het kader van het project “gezonde schoolgebouwen”. Hierdoor verbetert de luchtkwaliteit in de leslokalen. Tevens zijn energiebesparende maatregelen toegepast, zoals ledverlichting.

Op de Hogeweg zijn 9 groepen gehuisvest. Verder zijn er een peuterspeelzaal en de BSO “Woest Zuid”. Ook in dit gebouw is een speellokaal waar de jongste leerlingen kunnen gymmen, maar ook een gymzaal voor de oudere kinderen van beide locaties.